Take Control

N-able Take Control

N-able är en av de lendande utvecklarna av molntjänster och verktyg för systemintegratörer och supportbolag som vill bygga egna paketerade tjänster till sina kunder.

N-able Take Control är en plattform för fjärrsupport och fjärrstyrning. N-able Take Control finns inbyggt i MSP Remote Monitoring & Management men denna fristående version riktar sig till dig som inte har behov för ett komplett RMM-system eller om du vill erbjuda fjärrsupport till datorer och användare som inte finns i din MSP RMM.

Take Control fungerar även för Android och iOS (endast visning. Man kan inte styra iOS/Android). Men man kan göra filöverföringar i bakgrunden och ta ut supportinformation och status på mobiltelefonen/plattan.

Take Control Android

Fjärrsupport och fjärrstyrning

Alla företag som jobbar med support behöver någon gång ge kunderna snabb hjälp utan att åka ut till kunden.

Med MSP Take Control-plattformen kan du enkelt ge fjärrsupport på:

  • Windows
  • Mac
  • Linux
  • iOS
  • Android

Användarna klickar på en länk som ni skickar ut via mail eller en support-länk på er hemsida.

Flexibel fjärrsupport som passar även stora supportorganisationer

N-able Take Control fungerar från det lilla supportbolaget upp till den riktigt stora supportorganisationen.

Teknikerna kan samarbeta med en gemensam kö för inkommande support sessions. MSP Take Control hanterar både avdelning och olika produktspecialister så att slutkunden kan hamna hos rätt supporttekniker på en gång beroende på vilken länk de klickar på.

En tekniker som behöver flytta ett ett pågående supportärende kan koppla över till en 2:nd line support eller en viss avdelning som tar över fjärrsupporten.

MSP Anywhere

Inbyggd Chatt-support

Vill ni att kunderna skall "chatta" med supporten innan ni kopplar upp ett fjärrsupportärende så finns det inbyggt i MSP Take Control. Kunderna kan "chatta" med tekniker, produktspecialister eller säljare.

Om teknikern upplever att man måste titta på kundens dator kan teknikern enkelt skicka ut en supportlänk via chatten som är unik för den tekniker så teknikern automatisk får upp "sin" kund.

MSP Anywhwere Chat support

Jobba i bakgrunden

Ibland vill man inte störa användaren för mycket. Med MSP Take Control kan man låta användaren fortsätta jobba medan teknikern administrerar datorn i bankgrunden.

Via Remote Command Line (även PowerShell) kan man göra ett antal saker i bakgrunden.

MSP Anywhere Remote Command Line

Inbyggd filöverföring

För att kunna hjälpa användarna så finns en inbyggd filöverföringsfunktion så man kan hämta eller lämna filer på användarens dator.

MSP Anywhere File Transfer

Snabb överblick över datorn

I teknikerns klient finns en snabb överblick av kundens dator. Utan att söka runt på kundens dator kan teknikern snabb se saker som:

  • OS
  • Datormodell med all hård- och mjukvaruinfo
  • Processer
  • Tjänster
  • Nätverk
  • Eventloggar
  • Windows Updates
  • m.m.

MSP Anywhere System Info

Kommunikation med användaren

Under pågående fjärrsupport kan tekniker chatta med användare eller t.o.m. koppla upp ljud via datorn för att prata med användaren.

MSP Anywhere Remote support chat

Vill du provköra i 14 dagar

Kontakta Johan@communica.se för en fri demoversion där ni själva kan provköra.