Sök
 
 
   
  Produkter
 Antenner
 Antennkablar och adaptrar
 Apple
 Datorlås
 Datorväskor
 Dockningsstationer
 Ergonomi
 Fotoväskor
 KVM
 M2M
 Mjukvara
 Mobilt bredband
 Molntjänster
 Mätinstrument
 Möss
 Nätverk och kommunikation
 Repeaters
 Resväskor
 Sensorer
 Telefoner
 Tillbehör
 Tillverkare
 Nyheter

Service och RMA

Instruktioner

Det är viktigt för oss att de produkter vi levererar och marknadsför fungerar bra och motsvarar de krav på kvalité som ställs. Skulle problem ändå uppstå gör på följande sätt:

  • Support: Börja med att kontrollera Communicas och tillverkares supportinformation för att felsöka och eventuellt avhjälpa problem. Vi erbjuder också fri support för återförsäljare och slutkund.

  • Service: Vissa tillverkare hanterar själva service och garantiåtgärder på egna produkter eller använder extern servicepartner. Exempelvis Dovado

  • Retur: Om produkten inte hanteras direkt av tillverkaren se då nedan information kring reklamationer.

Tveka inte att höra av er om ni är osäker eller har frågor om våra rutiner för service och support.

Reklamation och RMA-ansökan

När support inte avhjälper problemet och produkten skall returneras för felsökning, reparation eller garantiåtgärd se nedan instruktioner:

  • Skapa nytt reklamationsärende via nedan länk. Välj att "Skicka in ett nytt supportärende" och kategori "Service".

  • Det är viktigt att du fyller alla uppgifter som krävs så korrekt som möjligt. Saknar du någon information kontakta oss så hjälper vi er.

  • För mobila produkter (telefon, modem, router etc.) behöver vi IMEI- och serienummer vid registrering. För övriga produkter endast serienummer.

  • Vi återkommer normalt med instruktioner och information kring ärendet senast nästkommande vardag.

Klick här för att registrera ett nytt ärende

www.communica.se använder cookies i samband med din inloggning i webshopen (0,063 ) [54.162.181.75]