Service och RMA
Instruktioner
Det är viktigt för oss att de produkter vi levererar och marknadsför fungerar bra och motsvarar de
krav på kvalité som ställs. Skulle problem ändå uppstå gör på följande sätt:
-
Support: Börja med att kontrollera Communicas och tillverkares
supportinformation för att felsöka och eventuellt avhjälpa problem.
Vi erbjuder också fri support för återförsäljare och slutkund.
-
Service: Vissa tillverkare hanterar själva service och garantiåtgärder på egna produkter
eller använder extern servicepartner. Exempelvis Dovado
-
Retur: Om produkten inte hanteras direkt av tillverkaren se då nedan information kring reklamationer.
Tveka inte att höra av er om ni är osäker eller har frågor om våra rutiner för service och support.
Reklamation och RMA-ansökan
När support inte avhjälper problemet och produkten skall returneras för felsökning, reparation eller
garantiåtgärd se nedan instruktioner:
-
Skapa nytt reklamationsärende via nedan länk. Välj att "Skicka in ett nytt supportärende" och kategori
"Service".
-
Det är viktigt att du fyller alla uppgifter som krävs så korrekt som möjligt. Saknar du någon information
kontakta oss så hjälper vi er.
-
För mobila produkter (telefon, modem, router etc.) behöver vi IMEI- och serienummer vid registrering.
För övriga produkter endast serienummer.
-
Vi återkommer normalt med instruktioner och information kring ärendet senast nästkommande vardag.
|